Case Coop Supermarkten

Case-download-Coop-Supermarkten-SAP-implementatie.png#asset:1383

De constante groei van Coop zorgt voor een toenemende vraag naar een nog betere performance van de automatiseringssystemen. Maar om die groei mogelijk te blijven maken en innovatie te faciliteren was er behoefte aan snellere performance van de automatiseringssystemen, real-time inzicht in en informatie over voorraden, omzetten en planningen. Voor toekomstige ontwikkelingen wilde Coop bovendien de mogelijkheid creëren om 1-op-1 met de klant te communiceren. De migratie naar een SAP HANA database technologie en de implementatie van SAP CAR (Customer Activity Repository) bleek voor COOP dé oplossing om deze doelstellingen, wensen en behoeften te realiseren.

SAP-Implementatie-Coop-Supermarkten.png#asset:1382


Over Coop
Coop is een resultaatgerichte, herkenbare, zelfstandige coöperatie die, bewust van haar maatschappelijke positie, een optimaal pakket van levensmiddelen en gerelateerde producten en diensten levert aan consumenten- en ondernemersleden. Coop heeft landelijk 270 supermarkten, waarvan 125 filialen en 145 winkels aangestuurd door zelfstandig ondernemers.

Coop beschikt over twee distributiecentra in Deventer (vers) en Gieten (kruidenierswaren) en een eigen slagerij. Voor de inkoop is Coop aangesloten bij Superunie. Het Servicekantoor is gevestigd in Velp. De supermarkt kent vier formules: Coop, CoopCompact, Coop Vandaag en Coop.nl. In 2017 behaalde Coop een consumentenomzet van € 1,177 miljard.


Je maakt gebruik van een verouderde browser!

Update je browser om deze website correct weer te geven. Update mijn browser nu

×