Zakelijke partnerships nader bekeken
Van Marketing & Sales en Logistiek tot Inkoop en HR: op tal van vlakken gaan organisaties de samenwerking aan met zakelijke partners. Vaak gaat het hierbij om diensten en producten met een duidelijke IT-component: van nieuwe inkoopsoftware tot een nieuw digitaal CRM-systeem (voor maximaal effectieve marketing en sales), van logistieke planningssoftware tot een digitaal platform dat alle processen op het gebied van HR stroomlijnt.
Om meer licht te werpen op het belang van zakelijke partnerships en de rol van businessbeslissers hierbinnen, onderzocht myBrand wat Nederlandse bedrijven en organisaties belangrijk vinden als het aankomt op de relatie met hun zakelijke partners. Wat zijn de belangrijkste succesfactoren in een partnership? Wat zijn de grootste afknappers? En hoe en waar winnen bedrijven advies in voordat ze een knoop doorhakken? Deze en tal van andere vragen zijn onderzocht. Daarbij keken we ook specifiek naar zakelijke relaties binnen implementatietrajecten. Wat verwachten we van onze implementatiepartners?
Onderzoeksverantwoording
In opdracht van myBrand ondervroeg onderzoeksbureau Markteffect in augustus 2021 in totaal 514 Nederlanders (68% man, 32% vrouw) met een strategische of tactische rol binnen een organisatie van minimaal 25 fte. De respondenten zijn werkzaam op afdelingen als Finance, Productie, HR en Sales, in uiteenlopende sectoren; van Handel & Industrie tot Gezondheidszorg, van de overheid tot Transport & Logistiek.
Ontvang de onderzoeksresultaten
Downloadformulier niet zichtbaar? Probeer dan deze pagina te open in een andere webbrowser zoals Google Chrome.