Ruim één derde (35%) van de zakelijke beslissers in Nederland vindt betrouwbaarheid de belangrijkste factor in de keuze voor een implementatiepartner. Dit blijkt uit onderzoek van SAP-dienstverlener en -kennispartner myBrand onder ruim 500 werkenden met een strategische of tactische rol.
De top drie belangrijke factoren voor de keuze voor een implementatiepartner wordt aangevuld met expertise (27%) en oplossend vermogen (21%). Ook is voor 18 procent een langetermijnvisie de zwaarstwegende factor.
Betrokkenheid bij de business
Ruim 6 op de 10 (62%) zakelijke beslissers vinden het logisch als hun implementatiepartner zich met de strategie van de business bemoeit. Businesskennis wordt zeer gewaardeerd in een implementatiepartner, maar helaas zien niet alle zakelijke beslissers dit in hun huidige implementatiepartner terug. Zo geeft 44 procent aan dat zijn implementatiepartner te veel IT-taal en vakjargon hanteert en te weinig businesstaal.
Linda Beukers, directeur projecten bij myBrand: “Steeds meer bedrijven en organisaties investeren in digitalisering en in datagedreven toepassingen. En gelukkig is er een groeiend besef dat het om een business transformatie gaat die impact heeft op de bestaande organisatie. Om implementatietrajecten van ERP-systemen en nieuwe technologieën succesvol te maken, is de keuze van een goede implementatiepartner van cruciaal belang. Het is van belang dat je als bedrijf op je partner kan rekenen.”
Onderzoeksrapport
Naar een succesvol IT-partnership
Om meer licht te werpen op het belang van zakelijke partnerships, onderzocht myBrand wat Nederlandse bedrijven en organisaties belangrijk vinden als het aankomt op de relatie met hun zakelijke partners. Wat zijn de belangrijkste succesfactoren in een partnership? Wat zijn de grootste afknappers? En: hoe en waar winnen bedrijven advies in voordat ze een knoop doorhakken? Deze en tal van andere vragen keren terug in het onderzoek.
Download