Thuiszorgapplicatie voor bestellen hulpmiddelen ontwikkeld met low-code
CB Healthcare, dochterbedrijf van het Centraal Boekhuis (CB) en specialist in logistiek voor health & care producten, heeft de hulp van myBrand ingeroepen voor het ontwikkelen van een thuiszorgapplicatie voor het bestellen van hulpmiddelen. De huidige applicatie is niet robuust en schaalbaar genoeg voor de toekomst. De nieuwe applicatie wordt ontwikkeld met behulp van het low-code platform OutSystems.
Efficiënt hulpmiddelen bestellen
Het gaat om een platform voor in eerste instantie de thuiszorg, dat CB Healthcare samen met Ecare heeft opgezet. Het platform heeft als doel om het voor thuiszorgmedewerkers zo makkelijk mogelijk te maken om vanuit het Elektronisch Cliëntendossier (ECD) hulpmiddelen te bestellen voor hun cliënten. Makkelijk wil zeggen: zonder afleveradres of factuuradres te hoeven intikken, producten voorzien van duidelijke afbeeldingen en instructies, en een zoekfunctie die tevens advies geeft welk product op basis van de informatie in het ECD voor deze cliënt het meest geschikt is. Het logistieke proces wordt vervolgens afgehandeld door CB Healthcare.
Veel aandacht voor UX-design
Henrico Zondag nam als IT-manager bij CB Healthcare de beslissing om met myBrand in zee te gaan en zo de ontwikkeling van digitale platformen te versnellen. “Het is aan de achterkant een hele complexe applicatie, die er echter aan de voorkant heel simpel uit moet zien en super gebruiksvriendelijk moet zijn. myBrand heeft UX-design hoog in het vaandel staan, die kennis hebben wij niet in huis. Daarnaast is myBrand bereid zich te verdiepen in de complexiteit van onze markt. Bovendien hebben ze veel ervaring met het ontwikkelen in OutSystems, het platform dat wij ook in onze andere DevOps-teams gebruiken voor low-code softwareontwikkeling.”
Flexibel en snel aanpasbaar
Harm Betlem, relatiemanager bij myBrand: “De oorspronkelijke applicatie was opgezet vanuit een suboptimaal logistiek proces. De uitdaging in dit project is om een ontwerp te bedenken dat logistiek gezien superefficiënt in elkaar steekt en dat tegelijkertijd aansluit bij hoe thuiszorgmedewerkers werken. Daarnaast ontwikkelen we de applicatie zo dat we hem snel kunnen aanpassen aan de ontwikkelingen in de markt, zoals veranderende wet- en regelgeving, nieuwe productgroepen of nieuwe klantgroepen.”
De nieuwe versie van het platform gaat naar verwachting in het vierde kwartaal van 2021 live.