Een tevreden klant is van essentieel belang voor het succes van een bedrijf. Wat klanttevredenheid definieert en welke stappen je als bedrijf kunt ondernemen om dit te waarborgen, is te lezen in de blog van Abdel Amarouch. Er komt echter meer kijken bij klanttevredenheid. Met onderstaande drie pijlers til je jouw partnership of klantrelatie naar het volgende niveau.
Persoonlijk contact
Doordat technologie zich in een razend tempo ontwikkeld vormt juist de mens de onderscheidende factor. Ergo: persoonlijk contact is dé kracht van een bedrijf. Wij hechten veel waarde dit topic en hebben deze dan ook verankerd in onze kernwaarden.
myBrand werkt bij elke klant met een vast team en een klantcoördinator. Het streven is om dit team zo lang mogelijk te behouden. Dit zorgt ervoor dat er een goede relatie met de klant opgebouwd kan worden. Het hele team inclusief klantcoördinator, is zeker aan het begin, veel bij de klant aanwezig, waardoor het team echt onderdeel van de klantorganisatie is. Zij worden niet meer gezien als extern. De klantcoördinator is het vaste aanspreekpunt; de klant kan met alle vragen bij hem of haar terecht. Door de platte structuur van de organisatie is dit directe contact mogelijk en wordt het in contact treden met een klantcoördinator laagdrempelig.
Met de voeten in de blubber
Wanneer je contactpersoon bij een organisatie geen of beperkt verstand heeft van de techniek waarmee wordt gewerkt, is het stellen van vragen vaak een omslachtig proces en duurt het lang voordat je een antwoord hebt.
De klantcoördinatoren bij myBrand weten wat er gaande is in de markt en wat er speelt in de klantorganisatie door het persoonlijk contact dat zij hebben met de klant. Daarnaast hebben alle klantcoördinatoren een technische achtergrond. Ze staan echt met de voeten in de blubber. Dit zorgt ervoor dat zij kunnen meepraten en meedenken met de klant. Tevens is dit van belang voor de eerste pijler, aangezien door deze manier van werken snel en makkelijk contact hebben mogelijk is.
Continu in gesprek
Persoonlijk contact is essentieel, en door met de klant geregeld om tafel te gaan wordt het mogelijk om een sparringpartner en vertrouwenspartner voor elkaar te worden.
Bij myBrand proberen wij naast het persoonlijk contact door middel van ronde tafel gesprekken die extra stap te nemen om te zorgen voor ultieme klantbeleving. Deze gesprekken houden in dat er met de klant en een aantal consultants met een bepaalde expertise om tafel wordt gegaan. Er worden vervolgens situaties, problemen en mogelijk oplossingen besproken. Tevens worden er ontwikkelingen gedeeld, waar dan meteen op kan worden ingespeeld.
Voor myBrand zijn de bovenstaande drie pijlers cruciaal in samenwerkingen, aangezien wij onze klanten als partner zien en dit ook willen naleven. Bovendien vormt ‘Taking Responsibility’ de basis voor de manier van werken binnen myBrand. Dit houdt in dat elke klantcoördinator zich verantwoordelijk voelt voor zijn klanten en hier naar handelt. Wil jij meer weten over onze speerpunten voor optimale samenwerking? Ik beantwoord graag je vragen.
Peter Snoys | SAP Consultant & Klantcoördinator | LinkedIn profiel |
---|