Wanneer je als IT-manager samenwerkt met een IT-dienstverlener dan wil je maar één ding: dat deze serviceprovider past bij de organisatie en je onder andere helpt om processen te optimaliseren en applicaties te integreren. Je wilt met elkaar kunnen lezen en schrijven. In de praktijk blijkt echter dat IT-managers vaak worstelen met hun serviceproviders. Geen ideale situatie, maar hoe vind je een IT-dienstverlener die bij de organisatie past? Het Giarte Outsourcing Performance onderzoek biedt uitkomst in deze zoektocht.
Een onafhankelijke blik op IT-dienstverleners in Nederland
Outsourcing Performance is de grootste en volledig onafhankelijke vergelijkingsstudie naar de kwaliteit van relaties tussen klantorganisaties en hun IT-serviceverleners in Nederland. Het legt de ervaringen van deze organisaties en hun serviceproviders vast.
Het vergroot de transparantie in de markt en geeft jou als IT-manager inzicht in de manier waarop collega organisaties hun dienstverleners waarderen. Het geeft een onafhankelijk beeld van het leverancierslandschap in Nederland en helpt je om te onderzoeken welke IT-dienstverlener het beste aansluit bij jouw organisatie.
Het onderzoek focust op een aantal punten, zodat je een compleet beeld krijgt van hoe een IT- dienstverlener door zijn klanten wordt gewaardeerd en welke diensten ze aanbieden. Deze punten zijn:
- De mate van aanbeveling van de serviceprovider (de Outsourcing Recommendation Score)
- De ontwikkeling van de relatie
- Het vertrouwen in de serviceprovider (de Giarte Trust Score)
- De mate van tevredenheid over de specifieke diensten (gecategoriseerd in Application Management, Infrastructure Management en End User Management)
- De Customer Effort Score (met betrekking tot de levering van niet-standaard diensten)
De voordelen van het Giarte Outsourcing Performance onderzoek
Vanzelfsprekend biedt dit vergelijkend onderzoek je een aantal voordelen:
- Een volledig overzicht van de deelnemers IT-dienstverleners en hun verschillende scores
- Inzicht in de tevredenheid van organisaties over de relatie met, en performance van de IT-dienstverleners
- Inzicht in hun sterke en zwakke punten
- Actuele profielen van de deelnemende serviceproviders
En er is meer:
- Een grondig en actueel overzicht van de Nederlandse markt voor IT-outsourcing
- Zicht op ontwikkelingen, valkuilen en uitdagingen in de markt voor IT-outsourcing, zowel op contract- als technologiegebied
Uitdaging voor de IT-dienstverlener
Al 13 jaar heeft myBrand de missie om de “Best gewaardeerde SAP-dienstverlener in de Nederlandse markt te zijn”. Om dit te toetsen voeren wij al jaren ieder kwartaal, samen met onze klanten, een evaluatie uit van de dienstverlening. Ondersteund door de inzet van onze klanten kan myBrand haar dienstverlening continu optimaliseren. myBrand gelooft in transparantie en heeft haar klanten dan ook gevraagd mee te werken aan het Outsourcing Perfomance onderzoek.
Onze klanten zijn desgevraagd unaniem positief gestemd over onze dienstverlening en bevelen myBrand, zonder uitzondering, aan als outsourcingparnter. Voor het derde jaar op rij hebben wij een 100% Outsourcing Recommendation Score behaald.
Ons doel is het aangaan van langetermijnrelaties met zowel klanten als medewerkers. Door het stellen van vernieuwende vragen worden we uitgedaagd om de dienstverlening naar een hoger niveau te blijven tillen. De resultaten zetten we in om te optimaliseren en te innoveren en zo de best gewaardeerde SAP-dienstverlener te zijn én blijven. Het vertrouwen van tevreden klanten, dat is de beste motivatie waarmee we het partnership met onze klanten verder uitbouwen.
Ontdek welke IT-dienstverlener het beste bij jouw organisatie past
Krijg inzicht in hoe de verschillende IT-dienstverleners door hun klanten worden gewaardeerd. En vergelijk deze dienstverleners en de diensten die ze aanbieden om te kijken welke IT-serviceprovider het beste bij jouw organisatie past.