myBrand, SAP-dienstverlener en – kennispartner, introduceert de B2B Relatiescan. Deze online tool geeft organisaties inzicht in de kwaliteit van relaties met klanten en leveranciers en geeft handvatten om de zakenrelatie naar een hoger niveau te tillen. De scan zet de fase waarin de zakenrelatie zich volgens de deelnemer van de scan bevindt af tegen het niveau van vertrouwen dat in verschillende fases van een zakenrelatie passend is.
Het uitgangspunt van deze scan is dat wederzijds vertrouwen het fundament van een succesvolle zakenrelatie is. De scan toetst de vertrouwensband tussen twee partners op de volgende punten: gelijkwaardigheid, openheid, bereidheid en verantwoordelijkheid. Na het beantwoorden van een korte online vragenlijst kunnen deelnemers de desbetreffende klant of leverancier vragen de scan ook te doen. Daarmee biedt de scan naast gericht advies een opening voor gesprek om samen de balans op te maken en de relatie te verbeteren.
“Wederzijds vertrouwen is het fundament van een succesvolle zakenrelatie”, stelt Seger Theuns, algemeen directeur bij myBrand. “In het nastreven van onze missie om de best gewaardeerde dienstverlener in ons vakgebied te zijn, hebben we dit directe verband gelegd. Het vraagt een aanhoudende focus om de vertrouwensband te blijven versterken en op het gewenste niveau te behouden. De B2B Relatiescan is ontwikkeld om die aanhoudende focus te borgen. Met een sterke vertrouwensband haal je het beste in elkaar naar boven. Omdat wij vinden dat alle bedrijven hun zakelijke relaties regelmatig onder de loep zouden moeten nemen, houden we deze scan niet alleen voor onszelf. Met de B2B Relatiescan helpen we ondernemend Nederland om dit te bereiken.”
De B2B Relatiescan is voor ieder bedrijf gratis beschikbaar op http://b2brelatiescan.mybrand.nl