2015 gaat voor myBrand de boeken in als een topjaar. De SAP-dienstverlener en -kennispartner heeft in 2015 de omzetgrens van 30 miljoen euro gepasseerd. Dit betekent een stijging van 10 procent ten aanzien van het jaar ervoor. myBrand laat een gecontroleerde omzetgroei en een stijgende lijn in winstmarge zien. Bovendien werd het jaar afgesloten met een solide cash positie van 3 miljoen euro.
Het positieve resultaat van 2015 is het gevolg van een sterke focus op klanttevredenheid. myBrand stelt alles in het werk om de best gewaardeerde dienstverlener in het vakgebied te zijn. Zo is de klanttevredenheid gestegen en is myBrand als beste SAP-dienstverlener in Nederland uit de bus gekomen in het Giarte Outsourcing Performance onderzoek in 2015. Uit de recommendation score van 100 procent blijkt dat alle klanten, die deelnamen aan het onderzoek, myBrand als outsourcingpartner zouden aanbevelen. Bovendien scoort myBrand het hoogst wanneer het gaat om vertrouwen in de relatie met haar klanten.
Om dit te realiseren heeft myBrand in 2015 niet alleen fors geïnvesteerd in dienstbeleving van de klant en het kennisniveau van de consultants, maar ook in technologie. Een belangrijk deel van de totaalinvestering van 2,4 miljoen euro ging naar de uitbreiding van het datacenter met het SAP HANA platform. Inmiddels is myBrand de eerste SAP-dienstverlener die meerdere implementaties van SAP Customer Activity Repository binnen de retailwereld op haar naam schrijft. Tevens heeft myBrand vorig jaar de eerste contracten gesloten voor SAP Cloud for Customer projecten. Daarnaast vormen projecten gerelateerd aan transformatie een steeds groter deel van myBrands portfolio.
“2015 is voor myBrand een bijzonder en succesvol jaar geweest”, vertelt Paul Poppelaars, financieel directeur bij myBrand. “We hebben nieuwe klanten mogen verwelkomen en de share of wallet bij bestaande klanten uitgebreid. Deze positieve lijn willen we dit jaar voortzetten en daarin accelereren. De eerste resultaten bevestigen dat we op de goede weg zijn. Onze footprint als geïntegreerde SAP-dienstverlener in de Nederlandse Midmarket wordt steeds groter, net als de kennisvoorsprong die we in de loop der tijd opbouwen. Zoals ieder jaar leggen we ook dit jaar de lat weer hoger. De focus op super tevreden klanten blijft onverminderd sterk en onze belangrijkste doelstelling. In 2016 breiden we ons team verder uit om deze ambities te verwezenlijken.”