Flexibiliteit en eerlijke communicatie brengen myBrand en CCV dichter bij elkaar

SAP ERP CCV

De twee teams fungeren als één

Over CCV
Met 60 jaar ervaring in de betaalwereld is familiebedrijf CCV een noemenswaardige speler in de markt. Het bedrijf ontwikkelt samen met partners en klanten bijzondere betaalervaringen en maakt zo de toekomst van betalen vandaag mogelijk. Of het nu gaat om offline of online betalen, met geld of loyaliteitspunten. Met ruim 1300 medewerkers in België, Nederland, Zwitserland en Duitsland.

Handen uit de mouwen

Vanaf 2016 werkt CCV samen met myBrand, nadat SAP werd geïmplementeerd door een andere IT-partner. Vanaf dat moment is myBrand verantwoordelijk voor het functioneel beheer van de SAP-omgeving, net als het technische beheer met betrekking tot applicaties. De hardware heeft CCV zelf onder haar hoede. Jelle Jousma, Manager Application Services bij CCV: “De myBrand consultants zijn een verlengde van ons IT-team en helpen met het afhandelen van functionele vraagstukken. Ook passen ze de programmatuur aan wanneer nodig en zijn ze verantwoordelijk voor upgrades.”

Jelle: “Het zijn stuk voor stuk goede consultants. Ze zijn bekwaam en bereid om een stap extra te zetten.”

De keuze van CCV Nederland voor myBrand als IT-dienstverlener heeft verschillende redenen. Jelle: “Qua bedrijfsgrootte passen we goed bij elkaar en factoren als prijs en kwaliteit spelen natuurlijk ook mee. Maar wat belangrijker is, is de manier waarop zij de samenwerking aanvliegen: handen uit de mouwen en snel schakelen. Dat past bij ons. CCV is een dynamische organisatie in een tevens dynamische markt. myBrand begrijpt dat. Ze denken in oplossingen en zijn flexibel.” Ook Eveline Post, klantcoördinator bij myBrand, ziet de overeenkomst in de werkhouding: “Er is echt een match op persoonlijkheid. De no nonsens mentaliteit wordt gedeeld.”

Ambitie: SAP-implementatie bedrijfsbreed

CCV Nederland maakt inmiddels enkele jaren gebruik van SAP. Het bedrijf is actief binnen meerdere landen in Europa, waar gebruik wordt gemaakt van andere systemen. Jelle: “Mijn toekomstideaal is om SAP zo goed mogelijk in te zetten om onze bedrijfsprocessen te ondersteunen. Hiervoor is een sterke IT-partner een vereiste. Ik zie dat zeker zitten met myBrand.”

Tevredenheid: ‘alle hens aan dek’

Bij myBrand staat klanttevredenheid hoog in het vaandel, vandaar dat het onderdeel uitmaakt van de SLA. Jelle: “De beginsituatie van dit partnership was geen makkelijke. Na de implementatie door een andere SAP-dienstverlener en de livegang van het SAP-systeem, waren nog lang niet alle functionaliteiten opgeleverd. Er moesten zaken worden verbeterd en geoptimaliseerd. Om dit zo snel mogelijk te realiseren, was ‘alle hens aan dek’ een vereiste.”

Prioriteit: korte lijnen en oplossingsgerichtheid

Afgelopen jaar was er een heikel punt in de samenwerking tussen CCV en myBrand. De neuzen stonden niet meer dezelfde kant op en de communicatie verliep moeizaam. Eveline: “We zijn op zoek gegaan naar de echte behoefte en de vraag achter een vraag. Ook bellen we wekelijks en gaan myBrand en CCV maandelijks face-to-face om tafel.” Jelle voegt toe: “Wanneer we ergens tegenaan lopen en dit bespreekbaar maken, wordt er direct in oplossingen gedacht. Vragen worden naar prioriteit opgepakt en er wordt snel gehandeld. Er is altijd rechtstreeks contact met degene die een probleem kan oppakken; dat werkt erg prettig.” Er kan gesteld worden dat de samenwerking naar een hoger plan is getild door er eerlijk en open over te spreken. “We bespreken zowel de positieve als negatieve zaken. Als ons iets dwars zit dan zeggen we dat, maar als myBrand bij ons ergens tegen aan loopt dan geven zij dat ook aan. Hierdoor is het een heel gelijkwaardige samenwerking en geen ‘u vraagt, wij draaien’-principe”, vertelt Jelle.

Kennis: inspiratie in de vorm van kennissessies en klantverhalen

myBrand doet verschillende projecten voor CCV. Zo vond pas de upgrade naar de ECC-omgeving plaats en is ook de PI-omgeving inmiddels succesvol geüpgraded. Het is hierbij natuurlijk belangrijk dat kennis over de inrichting van processen, de ontwikkelingen van SAP en de mogelijkheden van het systeem gedeeld worden met CCV. “We worden regelmatig uitgenodigd voor kennissessies op het kantoor van myBrand,” vertelt Jelle. “Ook worden er verhalen van andere klanten gedeeld – ofwel spreken we die klant rechtstreeks tijdens zo’n sessie, ofwel door een demo van waar een andere klant zich mee bezighoudt.” Volgens Jelle wil het nog wel eens gebeuren dat het team bij CCV zich verliest in de waan van de dag.  Jelle: “myBrand inspireert en kijkt vooruit. Ze hebben oog voor de toekomst.”

Jelle: “Het is prettig dat het kantoor zo dichtbij zit, zo kan er altijd iemand langskomen. Bovendien hebben we dezelfde mentaliteit; we spreken dezelfde taal.”

Oplossing:

Op dit moment worden bestaande modules geoptimaliseerd, met name op het gebied van logistiek. In de nabije toekomst zullen CCV Nederland en België intensiever samenwerken. . “De samenwerking blijft, dat is zeker”, zegt Jelle.