Whitepaper

Verbeter de Customer Experience

met SAP Marketing Cloud

Zorg voor naadloze integratie van CX met operations en word een Intelligent Enterprise

Verbeter de Customer Experience met SAP Marketing Cloud

Uitdagingen met een versnipperd applicatielandschap

Het marketingvak is in korte tijd uitermate complex geworden. Er is geen tekort aan blogs en Webinars met goedbedoelde adviezen: creëer een 360 graden beeld van je klanten, bied ze een omni channel experience, monitor de klant of prospect tijdens alle fases van de customer journey, creëer engagement, meet het sentiment, en speel dan ook nog eens real time in op events die zich in die customer journey voordoen. Het is allemaal zo makkelijk gezegd, maar iedere marketeer weet hoe groot de complexiteit is die daarachter schuilgaat.

De praktijk van alledag is immers dat de meeste marketingafdelingen werken met een heel scala aan tools: een CRM systeem waarin het klantprofiel wordt bijgehouden; een e mailmarketingpakket waarmee nieuwsbrieven en andere campagnes worden gecreëerd en verstuurd; marketing automation om de inbound klantcontacten te monitoren; een analytics tool om dashboards te creëren die inzicht geven in het resultaat van campagnes. Met integraties, exports en Excel lijsten wordt dit alles ‘aan elkaar geknoopt’ tot één omgeving.

In theorie zou alles dan moeten integreren, maar in de praktijk leidt
het versnipperde applicatielandschap tot diverse uitdagingen, want:

  • hoe creëer je een 360 graden klantbeeld?
  • hoe verzorg je geïntegreerde multichannel communicatie?
  • hoe beveilig je gevoelige klantdata?
  • en hoe voldoe je aan de AVG?

Download Whitepaper



Downloadformulier niet zichtbaar? Probeer dan deze pagina te open in een andere webbrowser zoals Google Chrome.