“… ik zweer je dat ze dat zei, ze lachte er niet eens bij”. De ‘senior’ lezer herkent dit gelijk – Annemarie!! Een jongen wil een meisje mee naar de film nemen, maar zij gaat het eerst even vragen. In de wereld van sales en marketing proberen we onze (potentiële) klant ook voortdurend mee uit te nemen. Naar een event, naar een productdemonstratie, en ga zo maar door. Maar zit de persoon aan de ontvangende kant daar wel op te wachten? 

Het ideale scenario is dat de klant zelf kan aangeven waarin hij/zij geïnteresseerd is. En ook voor welke actie hij toestemming geeft. Op elk gewenst moment kunnen de voorkeuren en toestemmingen worden aangepast.
SAP access management
Bij ieder contact met de klant, via welk kanaal dan ook, zal worden gecheckt of dit in lijn is met de voorkeuren en toestemmingen van de klant. Dat geldt voor bijvoorbeeld de algemene website, de webshop, en verschillende applicaties van de organisatie. Maar ook in het telefonisch contact of via geprinte campagnes.
SAP Customer Data Cloud biedt de mogelijkheid om dit in te richten. Het fungeert als de centrale plaats voor het opslaan en valideren van de digitale klantidentiteit. SAP Customer Data Cloud is de leidende oplossing voor Customer Identity and Access Management.
SAP customer data management

De uitgebreide oplossing stelt je in staat om vanuit SAP Customer Data Cloud een geoptimaliseerde en vooruitstrevende klantreis te maken met behulp van best-practices. Deze best-practices kunnen worden aangepast via een handige gebruikersinterfacebouwer. Een mooi voorbeeld is dat de klant met zijn/haar social media account kan inloggen of registreren. Deze manier heeft een aantal voordelen, zo ervaart de klant minder ‘stress’, waardoor de klantreis aangenamer wordt. Daarnaast worden zo je klantgegevens sneller aangevuld, omdat het social media account al de basis gegevens met zich meebrengt. Er genoeg andere alternatieven binnen SAP Customer Data Cloud om flexibele en veilige authenticatie- en toegangsopties toe te passen.

Nieuwsgierig, een vraag of juist een opmerking? Vul dan onderstaand contactformulier in.

Wim Olieman SAP CRM Consultant Wim Olieman | SAP CX / C4C / CRM consultant | LinkedIn profiel