Taking Responsibility met het myBrand integratie platform

SAP EDI implementation

Herken je dit ook? Je leverancier wil je een mooie korting aanbieden als je de bestellingen voortaan digitaal aanlevert via een EDI bericht. Je kan natuurlijk je ERP-systeem zo aanpassen dat het aansluit bij het systeem van je leverancier, maar hier komt heel wat programmeerwerk bij kijken. Een middleware oplossing dan? Voor deze ene leverancier is dat wel een overkill wat betreft systeem-resources en -kosten. Maar wat als er over een paar maanden nog een leverancier bij komt? Of de deal met die ene goede klant valt?

myBrand integratie platform

Kortom, je wilt graag een middleware-oplossing die gegevens kan uitwisselen met zowel het ERP-systeem als de leverancier, die schaalbaar is, overzichtelijk qua kosten en vooral snel inzetbaar. Eigenlijk ben je op zoek naar een oplossing die gewoon werkt, zonder dat je daar allerlei kennis voor in huis moet halen. Wat zou het mooi zijn als er zo’n flexibel systeem zou zijn. myBrand heeft zo’n systeem dat precies bij je business past. Wij kunnen je integratievraagstukken volledig ontzorgen. Of het nu gaat om die EDI-koppeling met een klant of leverancier, of de integratie van de webshop, wij hebben een oplossing die meegroeit: een integratieplatform dat door myBrand wordt beheerd en zowel in de myBrand private cloud als in de publieke cloud kan draaien.

Slechts betalen voor wat je gebruikt
Dit platform bestaat uit een on premise deel en een cloud (iPaaS) gedeelte; een hybride integratie-oplossing dus. Je kan hier dus alle vormen van integratie mee afdekken: on premise connectiviteit en cloud connectiviteit. Deze dienst is vanuit myBrand direct leverbaar; binnen vijf minuten heb je toegang tot de omgeving waar een consultant van myBrand of een van je medewerkers direct kan starten met de implementatie van de interfaces. En als je niet langer zaken wilt doen met een leverancier, dan betaal je daar ook niet langer voor. Geen ingewikkelde constructies met metingen van het aantal berichten, maar je betaalt een vast bedrag per maand voor iedere klant of leverancier waar gegevens mee uitgewisseld worden. Je betaalt alleen voor wat je gebruikt.

Het integratieplatform met de meeste mogelijkheden
myBrand heeft gekozen voor de iPaaS-oplossing van de marktleider op dit gebied: Dell Boomi. Deze oplossing gaat verder dan alleen het opzetten van EDI- of B2B-communicatie. Het ontsluiten van data via API-management, het vullen van een datawarehouse met ETL en meer; het is allemaal mogelijk met Dell Boomi.

Een van de sterkste punten van Dell Boomi is ‘Boomi suggests’. Hiermee wordt een interface herkend en doet het systeem een suggestie gebaseerd op bevindingen van andere gebruikers. Hiermee wordt de development tijd voor een niet-standaard interface aanzienlijk verkort. Een mooie vergelijking tussen de twee tools staat op de website van Gartner.

Wij zijn ervan overtuigd dat de combinatie van de SAP-kennis van myBrand gecombineerd met het Dell Boomi platform de juiste mix is om je business zo optimaal mogelijk aan te laten sluiten op de rest van de wereld. Ook als je al beschikt over een (on premise) middleware oplossing biedt Dell Boomi tal van voordelen. Ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen op integratiegebied? Daar vertellen wij je graag meer over!