Directie kiest voor implementatiepartner met oog voor innovatie

implementatiepartner SAP innovatie ERP

Ruim helft van ondernemers en DGA’s bestempelt dit als belangrijk criterium

Ondernemers en directeuren-grootaandeelhouders (DGA’s) geven de voorkeur aan een implementatiepartner die oog heeft voor innovatie. Ruim 89 procent ziet dit als een belangrijk criterium voor het wel of niet in zee gaan met een implementatiepartner. Dit blijkt uit onderzoek van SAP-dienstverlener en -kennispartner myBrand Conclusion onder ruim 500 werkenden met een strategische of tactische rol.

Strategisch meedenken en breed aanbod aan oplossingen

Aan ondernemers en DGA’s is gevraagd over welke kenmerken hun ideale implementatiepartner beschikt. 73 procent van deze groep kiest een implementatiepartner die op strategisch niveau meedenkt over de bedrijfsvoering. Ook kiest de ruime meerderheid (55%) voor een implementatiepartner die een breed scala aan diensten en oplossingen biedt. Verder vindt ruim een derde (36%) van de ondernemers en DGA’s de SLA belangrijker dan de XLA.

Linda Beukers, directeur digitale transformatie bij myBrand Conclusion: “Om mee te bewegen met de markt, kunnen organisaties het zich tegenwoordig niet meer permitteren om nauwelijks tot geen aandacht te hebben voor innovaties en vernieuwingen in hun business en organisatie als geheel. Goede IT-systemen die ruimte bieden voor die innovatie zijn cruciaal. Het is dus niet gek dat ondernemers en DGA’s innovatie als eis zien bij hun keuze voor een implementatiepartner. Je wilt er tenslotte op kunnen vertrouwen dat jouw implementatiepartner meedenkt over innovaties en dit kan realiseren. Vergeet daarbij ook de lange termijn niet. Zoals het onderzoek laat zien, gaan de meeste organisaties voor een lange periode in zee met een implementatiepartner, dus onderzoek goed welke innovatiemogelijkheden partners bieden voor langere termijn.”

Het geheim van succesvolle zakenrelaties
Onderzoeksrapport

Het geheim van succesvolle zakenrelaties

In opdracht van myBrand ondervroeg onderzoeksbureau Markteffect in augustus 2021 in totaal 514 Nederlanders (68% man, 32% vrouw) met een strategische of tactische rol binnen een organisatie van minimaal 25 fte. De respondenten zijn werkzaam op afdelingen als Finance, Productie, HR en Sales, in uiteenlopende sectoren; van Handel & Industrie tot Gezondheidszorg, van de overheid tot Transport & Logistiek.
Downloaden

Langetermijnrelatie, of toch niet?

De meeste organisaties gaan een samenwerking met een implementatiepartner aan voor een langere periode. Zo blijkt dat 27 procent van de bedrijven één keer in de twee tot drie jaar wisselt van partner. 23 procent wisselt na vier á vijf jaar van partner en 16 procent werkt gemiddeld langer dan vijf jaar met een implementatiepartner samen.

Beukers: “myBrand Conclusion heeft als missie om de door klanten als best gewaardeerde dienstverlener te zijn. Dit realiseren we onder andere door het aangaan van langetermijnrelaties met onze klanten; we investeren in de relatie en blijven continu met klanten in gesprek. Bijvoorbeeld door middel van kwartaalevaluaties waarin we uiteraard stilstaan bij de dienstverlening, maar ook bij de dienstbeleving op het vlak van ontzorging, samenwerking en waardecreatie. We zijn trots dat die langetermijnrelatie ook echt de standaard is voor myBrand Conclusion. Onze contractduur is met de meeste klanten acht tot tien jaar of meer.”

Klik hier voor het volledige onderzoeksrapport.