KPN legt beheer en innovatie bedrijfskritische SAP-omgeving bij myBrand neer

KPN

SAP-dienstverlener myBrand zal met ingang van 1 januari 2013 het volledige beheer van de SAP-omgeving van KPN Retail verzorgen en daarbij ook de rol van innovatiepartner vervullen voor de retailorganisatie. De samenwerking betreft zowel SAP ECC6.0 IS Retail, dat de basis vormt van de bedrijfsprocessen van KPN Retail, als SAP BW dat wordt ingezet voor de voorziening van managementinformatie binnen het bedrijf. KPN Retail koos na een uitgebreid selectietraject voor de kwaliteit, flexibiliteit en klantgerichtheid van de myBrand-aanpak.

KPN Retail maakt deel uit van KPN BV en verzorgt de commerciële, logistieke en financiële processen van de KPN-winkelketens. De organisatie bestaat momenteel uit ongeveer 250 winkels. Als telecomretailer opereert KPN Retail in een zeer concurrerende en dynamische markt. Het bedrijf moet snel kunnen schakelen, ook op het gebied van ICT. Daarnaast is de betrouwbaarheid van systemen van vitaal belang, vooral van de bedrijfskritische SAP-omgeving. Vanuit deze achtergrond was KPN Retail op zoek naar een sterke en slagvaardige nieuwe partner voor het technisch, functioneel en applicatiebeheer van deze omgeving. Bovendien moest de toekomstige partner KPN Retail ook goed kunnen ondersteunen op het gebied van SAP-innovatie. In beide opzichten kwam myBrand als de beste keuze naar voren.

“Tijdens het selectietraject heeft myBrand laten zien dat het een echte ‘partner in business’ is” volgens KPN. “Het is een flexibel, door kwaliteit gedreven bedrijf dat met je meedenkt en je als klant centraal stelt: ze kijken wat belangrijk voor je is en hoe ze je daarbij kunnen helpen. Bovendien luisteren ze heel goed naar wat je wilt. Illustratief is dat we tijdens het selectietraject in uren het minste contact hebben gehad met myBrand, maar dat ze precies met de aanpak kwamen die wij zochten. Ook bij het ter plekke oplossen van praktijkcases, dat onderdeel uitmaakte van het traject, toonde myBrand zich de beste partner, onder meer door eerst de impact van het probleem te minimaliseren. Verder is er bij myBrand geen sprake van innovatie om de innovatie: hun doel is ons in staat te stellen beter te werken door onze SAP-processen te optimaliseren. En dat is waar het KPN om gaat”.

“We zijn er heel erg trots op dat KPN Retail voor myBrand heeft gekozen als beheer- en innovatiepartner voor zijn SAP-omgeving. Het betekent voor ons niet alleen een bevestiging van onze kwaliteit en aanpak, maar ook van de ervaring en expertise die we in de retailsector hebben opgebouwd. Met KPN Retail hebben we er een mooie retailklant bij. Het is een daadkrachtig bedrijf met een sterke en gecontroleerde groeiambitie, net zoals wij. Als partners passen we goed bij elkaar. We kijken ernaar uit bij te dragen aan het succes van KPN Retail”, zegt Johan Knopper, Relatiemanager van myBrand.