Lagardère Travel Retail schakelt myBrand in als IT-partner om groeistrategie te realiseren

Lagardère Travel Retail schakelt myBrand in als IT-partner

Uitrol Relay-formule als belangrijkste speerpunt in tweede helft 2021

Lagardère Travel Retail, onderdeel van de Lagardère Group, slaat de handen ineen met SAP-dienstverlener en kennispartner myBrand. Onder de Nederlandse tak van de retailorganisatie vallen 22 modewinkels op Schiphol, 27 vestigingen van Smullers op NS Stations en twee YO! Sushi restaurants. In het najaar opent Lagardère Travel Retail daarnaast zeven Relay-winkels op stations. In de uitrol van de Relay-formule vormt een SAP-oplossing het IT-fundament.

Sinds begin dit jaar is myBrand verantwoordelijk voor het functioneel en technisch beheer van de SAP-omgeving van Lagardère. Boomi wordt hier in het komende halfjaar aan toegevoegd, wat tevens een belangrijk platform is voor de Relay-winkels. myBrand en Lagardère Travel Retail brengen samen de verdere digitale transformatie in kaart om zo de cruciale processen te kunnen optimaliseren, zoals het inventarisatieproces. Vanaf 2022 neemt myBrand ook het SAP-licentieonderhoud van het bedrijf op zich.

John Marchal - Manager IT bij Lagardère Travel Retail

John Marchal, Manager IT bij Lagardère Travel Retail: “Ongeveer twee jaar geleden liepen we tegen een issue aan met betrekking tot licenties. We hebben toen bij een aantal partijen in de markt advies ingewonnen. myBrand sprong eruit met een helder en gedegen verhaal. De gesprekken met Gert-Leo waren erg prettig en myBrand zet op een goede manier een team neer voor hun klanten. Na een eerste use case wisten we het zeker: myBrand is de juiste partij voor ons. Ze hebben oog voor innovatie, een sterk track record in de retailbranche en zijn enorm proactief en pragmatisch.”

Gert-Leo Bakker, Manager Business Development bij myBrand: “Er staan veel mooie projecten op de planning bij Lagardère Travel Retail: van het vervolg van de digitale transformatie van het bedrijf tot het inregelen van optimale beveiliging voor de luxegoederen die op Schiphol worden verkocht. Daarnaast hebben we in een korte tijd een sterke band opgebouwd. Er is veel betrokkenheid vanuit de hele organisatie, er wordt open gecommuniceerd en de neuzen staan dezelfde kant op. Dat maakt het een hele mooie samenwerking.”