Een nieuwe update van SAP Sales en Service (Cloud for Customer – C4C) staat al weer klaar, ditmaal de 2008 release. Deze update is in het weekend van 1 augustus 2020 al live gegaan op de testomgevingen. De productieomgeving zal vanaf 15 augustus omgezet worden naar deze release. Waar SAP de afgelopen periode hard aan heeft gewerkt is het steeds beter maken van de Fiori UI, in deze release komen hier weer mooie nieuwe features bij.

Op de homepagina van C4C kun je nu verschillende zogenaamde tegels (tiles) toevoegen:

  • Kanban view;
  • Counters;
  • Video;
  • Berichten;
  • Quick links.

De Kanban view ziet er als volgt uit:

C4C Kanban view

Counter:

C4C Counter

Met de counter tegel kan dit niet alleen voor je eigen tickets laten zien maar ook van je verschillende teams of directe collega. Hiermee kan ook de drukte per team/collega inzichtelijk worden gemaakt.

Met de quick link tegel kun je direct verschillende objecten aanmaken vanaf het beginscherm, hiermee verhoog je de effectiviteit van je medewerkers door direct objecten aan te maken van het beginscherm. In de video tegel kun je straks eigen video content plaatsen, naast deze tegels is er ook een eigen berichten tegel waar je je medewerkers op de hoogte kunt brengen van belangrijke Sales en Service berichten.

Denk bijvoorbeeld aan het bericht:

C4C 2008 release push

Omdat de bedrijfsinstellingen in de standaard zijn veranderd, worden er drie belangrijke doorgevoerd in de 2008 release:

  • Kopinformatie ingeschakeld;
  • Actiemenu rechts bovenaan;
  • Nieuwe gebruikersinterface smartphone app ingeschakeld.

Dit heeft invloed op de UI en gebruikers moeten wellicht even moeten naar de knoppen en informatie. Echter, deze opties kunnen uit- /aangezet worden. Tot de 2102 release zal dit mogelijk zijn om aan te passen, vanaf de 2102 release kan dit ook niet meer uitgezet worden. Naast deze veranderingen in huidige UI komt er ook een geheel nieuwe UI. Deze zal in 2008 als bèta versie worden gereleased. Deze is nog niet standaard meegeleverd maar myBrand zou deze al kunnen activeren. Geïnteresseerd in deze functionaliteit? Vul dan het contactformulier in op onze contactpagina.

De juiste data op het juiste scherm

In de 2008 release is het mogelijk om persoonlijke filters toe te passen op dashboards. Hiermee heeft iedereen zijn eigen gepersonaliseerde data tot zijn beschikking in de gepubliceerde bedrijfsdashboards.

c4c release 2008 dashboard

Slimme data in de cloud voor je Sales team

SAP Intelligent Sales Execution (SAP ISE) zal helpen met nieuwe business te genereren, de pijplijn te beheren, inkomsten nauwkeurig te voorspellen en klantaccounts te laten groeien. SAP ISE biedt een grafische visualisatie van de sales pijplijn en helpt kansen te spotten en meer deals te sluiten in minder tijd. Verschillende filters zijn beschikbaar zoals regio of type verkoopkans. De vertegenwoordigers kunnen zich zo eenvoudig concentreren op deals met een hoge waarde maar met een lage dealscore en van daaruit acties ondernemen.

De optie is nog niet direct beschikbaar in 2008 maar is op aanvraag te activeren. Er zijn door SAP wel verschillende voorwaarde gesteld om dit te activeren. Mocht je interesse hebben neem dan contact op met myBrand zodat we dit voor jullie kunnen analyseren. Er zijn naast deze toevoegingen ook weer veel andere zaken toegevoegd of verbeterd. Sommige zaken zijn standaard aangepast en andere hebben handmatige configuratie nodig. Daarom altijd het advies om in de testomgeving goed te testen of alles nog naar behoren werkt. Echter, er zijn ook heel veel nieuwe handige toevoegingen welke aparte configuratie nodig hebben en op ieder moment kunnen worden geactiveerd. Dit is natuurlijk een groot voordeel van SAP Sales en Service in de cloud, ieder kwartaal een nieuwe release met nieuwe toevoegingen. Voor de gehele release note van SAP kun je hier (https://cxwiki.sap.com/display/custwebinvideo/SAP+Cloud+for+Customer+2008+Release+Briefing) terecht. Wil je meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Bekijk de relevante myBrand oplossingen: