Klantverhaal

Vliegende start in partnership Mammoet en myBrand

Daadkrachtig en pragmatisch

Mammoet logo - SAP ERP

Branche

Transportmiddelen

Use case

Cloudmigratie & beheer

Mammoet is wereldwijd marktleider op het gebied van zware en complexe hijs- en transportklussen. Om meer innovatie mogelijk te maken, koos het bedrijf voor de myBrand Private Cloud als betrouwbare back-end. De SAP-dienstverlener en kennispartner is verantwoordelijk voor het functioneel en technisch beheer. Zo verhoogt Mammoet de continuïteit en is het bedrijf klaar voor een toekomst met meer innovatief vermogen. Klinkt als een fluitje van een cent, maar bij een samenwerking tussen klant en leverancier komt veel kijken. Het succes is sterk afhankelijk van de relatie tussen beide partijen. Bij Mammoet en myBrand maakte deze relatie een vliegende start en er was al snel sprake van een partnership met een sterke vertrouwensband.

Geen leverancier maar partner

De samenwerking tussen Mammoet en myBrand is ongeveer een jaar jong. “Toegroeien naar een écht partnership duurt vaak lang binnen dit vakgebied”, legt Johan Geerts, klantcoördinator en projectmanager bij myBrand uit. “Voor klanten is het niet alleen belangrijk dat ze zeker zijn van een betrouwbare back-end, maar dat ze ook weten dat er een supportteam voor ze klaarstaat waarop ze kunnen bouwen.”

“Het uitbesteden van het functioneel en technisch beheer van je cloud betekent niet dat je er zelf geen omkijken meer naar hebt”, aldus Gaby Wijnhold, teamlead functioneel support bij Mammoet. “Tenminste, dat is een keuze die wij bij Mammoet hebben gemaakt. Wij willen júist weten wat er speelt, samen met myBrand incidenten oplossen en nadenken over optimalisaties. Mijn collega’s en ik hebben immers kennis die myBrand niet heeft, en andersom. Dit maakt samenwerken zo belangrijk. Wij zoeken dan ook niet puur een leverancier, maar een partner om een langdurige relatie mee op te bouwen.”

SAP ERP Mammoet Cloud

Open en eerlijk

Het partnership kwam in deze samenwerking sneller van de grond dan gemiddeld. “myBrand en Mammoet passen erg goed bij elkaar qua organisatiecultuur”, vertelt Gaby. “We staan hetzelfde in de wedstrijd. Een telefoontje is snel gepleegd als er iets aan de hand is. We stemmen af, we evalueren en aan beide kanten zien we wat er beter of efficiënter kan. Dan pakken we dat samen op. Ik denk dat die openheid en eerlijkheid al snel tot een goede vertrouwensband heeft geleid. En dat wat mij betreft is de basis voor een partnership.”

“Daar sluit ik me helemaal bij aan”, zegt Dion Aelen, technisch beheerder bij myBrand. “Contractueel liggen er natuurlijk contactmomenten vast, maar de chemie moet ontstaan op het informele vlak. Ik heb het idee dat wij drieën en de teams eromheen van nature een goede klik hebben. En dat maakt dat we snel kunnen schakelen met elkaar. We voelen de vrijheid om onze eigen weg en vorm daarin te bepalen. En zo ontstond al snel op een natuurlijke manier de gewoonte om feedback op tafel te leggen. We zijn allemaal enorm gedreven om het continu beter te willen doen.”

Wanneer kies je voor Private of Public?

Een Nederlandse private cloud met korte lijntjes naar de cloudprovider. De public cloud met alle beloften van nog lagere kosten. Of een hybrid cloud, die ‘the best of both worlds’ combineert. Dat hangt maar helemaal af van de situatie. Deze whitepaper beschrijft de visie van myBrand Conclusion. Meer in dit whitepaper:

  • Wat de beste route is naar de cloud;
  • Private SAP-cloud: waar staan we momenteel?
  • Wat het volwassenheidsniveau van de public cloud is;
  • Of de public cloud de private cloud op termijn helemaal gaat vervangen.
Download Whitepaper

Niet altijd koek en ei

Elke samenwerking kent momenten waarin het minder lekker loopt. Mammoet en myBrand kregen hier in het prille begin mee te maken. “Het gaat erom hoe je ermee omgaat” vertelt Gaby. “Door zaken naar elkaar uit te spreken werk je toe naar een oplossing. Wij deden dit vanaf het begin direct. Dat gaf mij een goed gevoel en zegt iets over de relatie.”

“Hier zie je ook weer die open- en eerlijkheid terugkomen”, zegt Dion. “Het is een belangrijke kernwaarde van myBrand, maar ook van mij persoonlijk. En het zit duidelijk ook in het DNA van Mammoet. Als iets niet lekker loopt dan kan dat pijn doen. Des te belangrijker is het om dit aan te geven. Je kan het wel onder de pet houden, maar dan borrelt het uiteindelijk toch op en op de lange termijn wordt het alleen maar pijnlijker.”

Daadkrachtig en pragmatisch

De samenwerking tussen myBrand en Mammoet kwam van de grond tijdens de coronapandemie, maar de digitale meetings hebben het opbouwen van de relatie niet in de weg gestaan. “Tijdens meetings is het altijd erg gezellig”, vertelt Johan. “Voor ons maakt het niet uit dat er een beeldscherm tussen zit. We moeten meetings vaak afkappen, omdat ze anders vanwege de gezelligheid te lang uitlopen. Natuurlijk kunnen we ook zakelijk zijn als dat nodig is. We zijn pragmatisch ingesteld en zorgen dat we snel schakelen als dit nodig is.”

“Snelle actie is belangrijk voor Mammoet”, legt Gaby uit. “Alles gaat heel snel bij ons, dus het is belangrijk dat we in korte tijd actie kunnen ondernemen. We willen graag weten wat er aan de hand is en wat de oorzaak is, om vervolgens op basis van advies van myBrand actie te ondernemen. We worden graag meegenomen in wat er aan de hand is. myBrand bespreekt ook altijd de impact en risico’s van een oplossing met ons, zodat we een weloverwogen beslissing kunnen nemen. Ook dat is voor ons belangrijk. We doen veel werk, maar wél gestructureerd. Dat zijn ook weer normen en waarden die overeenkomen met myBrand. Net zoals dat we er staan als het nodig is en tijd nemen voor gezelligheid als die tijd er is.”

Mammoet SAP ERP Cloud

Meer dan SLA’s

myBrand doet niet alleen wat ze belooft op het gebied van SLA’s, maar meet ook ieder kwartaal de
klanttevredenheid over de ‘zachte’ kant van de samenwerking. Het streven is hierbij minimaal een acht te halen, maar meestal wordt dit in het eerste jaar nog geen realiteit. In de samenwerking met Mammoet wel. “De samenwerking met Mammoet is uniek, doordat we elkaar zo snel gevonden hebben”, vertelt Johan. “Er is veel werk in gaan zitten om te bouwen aan het partnership zoals dat er nu staat en voor ons is het fantastisch dat dit snel wordt beloond met een acht. Zo’n cijfer is natuurlijk mooi, maar gelukkig is de sfeer in de relatie met Mammoet zo dat we op ieder moment weten hoe de vlag erbij hangt. Doordat we open en eerlijk zijn naar elkaar, is de uitkomst van de kwartaalevaluatie nooit een verrassing.”

“Evalueren is belangrijk, want daar leer je veel van”, vult Gaby aan. “Ik sluit me helemaal aan bij wat Johan zegt. Het invullen van de kwartaalevaluatie is voor mij geen beoordeling aan myBrand, maar een beoordeling van hoe wij met elkaar samenwerken. Het gaat om de relatie en of die goed zit, zodat onze leidinggevenden zien waar we eventueel tegenaanlopen. Een samenwerking blijft een ongoing proces waarin we adequaat moeten blijven reageren op wat er gebeurt.”

Voorwaarden voor een vliegende start

“Dat klopt helemaal”, zegt Johan. “Verbeteringen zijn altijd mogelijk, ook in relatie als personen tot elkaar. Wij streven altijd naar het hoogst haalbare. Ik denk dat dat een goede basis is voor het aangaan van een partnership.” “En dat je duidelijk uitspreekt wat je verwacht van elkaar”, vult Gaby aan. “Dat is de beginfase om elkaar beter te leren kennen, zodat je uiteindelijk hetzelfde in de wedstrijd staat.” “Ik denk ook dat het belangrijk is om aan elkaar te denken in situaties waarin niet staat vastgelegd dat je dat moet doen”, legt Dion uit. “Als ik ergens iets lees over infrastructuur, dan check ik uit mezelf of dat invloed heeft op Mammoet. Net wat meer inzet tonen en er beide zo instaan, dat is echt een extraatje binnen een relatie.”

Interesse of meer informatie over onze oplossingen of diensten? Neem contact met ons op.

Adviesgesprek aanvragen

Recente verhalen

Events Kennis Klantverhalen Nieuws

Kennis

Samen sterk: Raoef over gezamenlijke en persoonlijke groei

Van businesstransformatie tot datagedrevenheid, en van softwareontwikkeling tot integratie. Zet ruim 25 bedrijven met een...

Lees meer

Klantverhalen

Boels zet strakke HR-organisatie neer met SAP SuccessFactors

Boels, gespecialiseerd in machineverhuur en specialistische verhuur, levert materieel, service en kennis met bijna 8.000...

Lees meer

Kennis

Duurzaamheid en de cloud: onze aanpak

Als aanbieder van de myBrand Conclusion Private Cloud vinden we het meer dan logisch om...

Lees meer

Kennis

Veilig inloggen in SAP-applicaties? SuccessFactors consultant Nora weet er alles van

Het is van groeiend belang in organisaties: veilig inloggen in systemen en applicaties. Dat is...

Lees meer

Kennis

State of the art applicatieontwikkeling met OutSystems Developer Cloud (ODC)

Bij myBrand Conclusion nemen we onze verantwoordelijkheid serieus. Dit gaat gepaard met een constante drijfveer...

Lees meer

Klantverhalen

The Sting Companies is weer up-to-date met overstap naar SAP-cloud

Veel SAP-klanten overwegen een migratie naar SAP S/4HANA Cloud, maar zien op tegen het project...

Lees meer