Dockwise opnieuw in zee met myBrand

Boskalis

Dockwise, wereldmarktleider in zwaar zeetransport heeft zijn functioneel-beheerovereenkomst met SAP-dienstverlener myBrand per 1 juli met drie jaar verlengd. De technisch-beheerovereenkomst is omgezet in een myBrand Private Cloud-overeenkomst, eveneens met een looptijd van drie jaar. Daarbij verzorgt myBrand ook de hosting van de SAP-systemen. Dockwise besloot de contracten te continueren mede op grond van de succesvolle herimplementatie van SAP die myBrand de afgelopen jaren realiseerde in samenwerking met zusterbedrijf Move Beyond, specialist in project- en verandermanagement.

De relatie tussen Dockwise en myBrand dateert van vier jaar geleden. myBrand kreeg destijds de opdracht de bestaande SAP-omgeving te optimaliseren. Gaande het project bleek het echter zinniger om een volledige herimplementatie uit te voeren. Tegelijkertijd nam myBrand zowel het functionele als het technische beheer op zich. De hosting bleef vooralsnog in handen van Dockwise. De implementatie verliep voorspoedig. Dit was voor een belangrijk deel te danken aan het feit dat myBrand alle maatwerk eruit haalde en dit verving door standaard-SAP-functionaliteit.

Transparantie De herimplementatie had grote impact op de organisatie: processen liepen voortaan over functionele afdelingen heen. Ook was het nodig nieuwe processen te implementeren, bijvoorbeeld voor de inkoop. Move Beyond begeleidde dit traject met succes. De herimplementatie resulteerde in een betere beheersing van de processen, meer transparantie en betere rapportagemogelijkheden. Daarnaast voerde myBrand een geslaagde upgrade door naar SAP ECC 6.0, waarbij de database gemigreerd werd van Oracle naar SQL en de onderliggende infrastructuur werd overgezet naar een virtuele omgeving.

De klok rond “Op dit ogenblik zijn wij, samen met myBrand, bezig SAP uit te rollen naar onze vestiging in Houston,” zegt Karel Parre, Manager IT bij Dockwise. “Naar verwachting gaat het systeem daar op 1 oktober live. De supportdesk van myBrand moet dan ook in de avonduren ondersteuning bieden”.

“Wij zijn daar bij uitstek voor toegerust,” reageert Rembrandt de Vries, Relatiemanager bij myBrand. “Onze dienstverlening is specifiek gericht op bedrijven met een mondiale focus die hun hoofdkantoor in Nederland hebben, zoals Dockwise. Wij verzorgen voor dergelijke multinationals niet alleen SAP-implementaties in het buitenland, maar bieden hun ook functionele 7×24-ondersteuning op afstand. Op die manier kunnen we hen optimaal van dienst zijn”.