Stork Technical Services bevestigt vertrouwen in myBrand

Stork technical services

Stork Technical Services, toonaangevend leverancier van Asset Integrity Management-diensten voor de olie & gas-, energie- en chemische sector, heeft zijn SAP-systemen bij myBrand ondergebracht. De systemen zijn geïnstalleerd op het myBrand Private Cloud-platform in het datacenter van de SAP-dienstverlener. Het technisch beheer van de SAP-omgeving was al in handen van myBrand. De nieuwe overeenkomst die Stork Technical Services met myBrand is aangegaan, heeft een looptijd van maar liefst vijf jaar: het ultieme bewijs van vertrouwen in de kwaliteiten van de SAP-dienstverlener.

Beide partijen werken al lange tijd samen. Sinds medio 2008 verzorgt myBrand het remote technisch beheer van de SAP-omgeving van Stork Technical Services. Recent besloot de technische dienstverlener ook de systemen zelf bij myBrand te stationeren, om drie redenen. De belangrijkste reden was de flexibiliteit die dit opleverde, qua capaciteit en kosten. Bij projecten is vaak extra capaciteit nodig. Via de cloudconstructie is dat à la minute te regelen. De kosten bewegen daarbij mee met de capaciteit die wordt afgenomen. De tweede reden was van financieel-strategische aard. Door én de hosting én het technisch beheer van de SAP-omgeving bij één partij onder te brengen, was Stork Technical Services niet alleen voordeliger uit, maar werd ook de afstemming eenvoudiger. De derde reden was de verbetering van de stabiliteit, beschikbaarheid en performance die uitbesteding van de systemen aan een door de wol geverfde SAP-specialist met zich meebracht. Bij dit alles was Stork Technical Services uitermate tevreden over de dienstverlening van myBrand.

Verzekerd van continuïteit Ter voorbereiding op de hosting van de SAP-omgeving migreerde myBrand de systemen vanuit het datacenter van de voormalige provider van Stork Technical Services naar het eigen, state-of-the-art datacenter. Tevens voerde de SAP-dienstverlener een upgrade door van SAP R/3 4.7 naar SAP ECC 6.06. Beide projecten werden met goed gevolg afgesloten. Daarmee was de transitie voltooid. Dit betekent dat myBrand nu verantwoordelijk is voor zowel de hosting als het technisch beheer van de SAP-systemen van Stork Technical Services. Dat laatste gebeurt op afstand, vanuit de vestiging van myBrand in Oegstgeest. Daar wordt de SAP-omgeving nauwlettend in de gaten gehouden om een optimale beschikbaarheid van de gegevens en een optimale performance van de systemen te garanderen en door proactief ingrijpen mogelijke incidenten te voorkomen. Door de hosting inclusief het beheer bij myBrand neer te leggen, is Stork Technical Services verzekerd van de continuïteit van zijn bedrijfsvoering en kan de technisch dienstverlener zich concentreren op zijn core business.

No-nonsense mentaliteit Roeland Buitelaar, Enterprise Architect bij Stork Technical Services, is zeer te spreken over de samenwerking met myBrand. “myBrand is een wendbare partij die in staat is snel en adequaat in te spelen op onze behoeften en bereid is wanneer de situatie daarom vraagt anders te acteren dan is afgesproken. De medewerkers stellen zich bovendien proactief op en leggen een grote betrokkenheid aan de dag. Anders gezegd: ze geven ons het gevoel dat onze business bij hen centraal staat. En dat is prettig. Daar komt bij dat wij ook wat bedrijfscultuur betreft goed bij elkaar passen: we zijn alle twee dienstverleners met een no-nonsense mentaliteit. Dat verhoogt de flexibiliteit en slagkracht binnen onze samenwerking.”

Gert-Leo Bakker, Relatiemanager bij myBrand, is blij met de bevestiging van het vertrouwen dat Stork Technical Services in myBrand stelt. “Stork Technical Services gaat net als myBrand voor de lange termijn, zo toont de nieuwe overeenkomst aan. Beide zien het aangaan van een duurzame relatie gebaseerd op vertrouwen als dé voorwaarde voor een succesvolle samenwerking. De enige manier waarop wij dat vertrouwen kunnen winnen, is het leveren van toegevoegde waarde in de vorm van een kwalitatief hoogstaande dienstverlening in combinatie met 100% commitment. De klanttevredenheid is daarbij leidend. En waaraan kun je die nu beter afmeten dan aan een verlenging van de samenwerking, en dan ook nog eens met vijf jaar!”

Over Stork Technical Services Stork Technical Services is een wereldwijde leverancier van kennisgebaseerde Asset Integrity Management-diensten voor de olie & gas-, chemische- en energiesector. Van concept tot en met uitvoering streeft Stork Technical Services ernaar om haar klanten te helpen risico’s te verminderen, veiligheid te garanderen en de milieuprestaties te verbeteren. Met meer dan 185 jaar ervaring en 14.500 medewerkers wereldwijd (Verenigd Koninkrijk & Afrika, Noord- en Zuid- Amerika, Continentaal Europa, Midden-Oosten, Azië en de Pacific) biedt Stork innovatieve oplossingen en integreert denken en doen op het gebied van asset integrity, consultancy, onderhoudsconcepten, reparatie, renovatie, nieuwbouw, verhuizingen, subsea services en andere gerelateerde, complexe projecten. 

Ga voor meer informatie naar www.storktechnicalservices.com.