Voorspel, anticipeer, en creëer engaging winkelervaringen

Met de overstap naar een geïntegreerd en realtime retailplatform verzamel je waardevolle inzichten over klantgedrag

Sap Retail Erp

Retailsoftware die helemaal is afgestemd op jouw behoeften

Profiteer van realtime klant- en point-of-sale-inzichten (POS), bereik jouw klanten via alle mogelijke kanalen en krijg de transparantie die je nodig hebt om alle processen te optimaliseren. De SAP software voor retail en omnichannel helpt daarbij.

    Sap Retail Car

    Integrale oplossing binnen het Retail landschap

    Met SAP CAR (Customer Activity Repository) krijg je als retailer de beschikking over een integrale en centrale oplossing voor het real-time verzamelen en verwerken van alle verkopen en voorraadmutaties. De oplossing wordt gevoed door klantenactiviteiten die vastgelegd worden in alle verkoopkanalen, zoals bijvoorbeeld de fysieke winkel met Point-of-Sales (POS) en ook online.

    Doordat de gegevens real-time in CAR aanwezig zijn heb je als retailer direct inzicht in de activiteiten in al je verkoopkanalen. Dit geeft je als retailer de mogelijkheid direct te anticiperen op bijvoorbeeld tegenvallende verkopen of juist extreem goede verkopen. In een omnichannnel levert je dit het inzicht op dat je als retailer nodig hebt om optimaal je klant te kunnen bedienen en je voorraad te optimaliseren.

    • Controle en verrijking van verkoopgegevens uit de POS en E-commerce systemen
    • Versimpeling van financiële en logistieke verwerking
    • Direct inzicht in verkoopgegevens; voor de klant de winkel uit is, inzicht in de omzet
    • Naadloze aansluiting tussen online en offline verkoop
    • Optimalisatie van voorraad; sneller inzicht, dus sneller kunnen handelen
    • Actuele voorraadsstanden van elk voorraadpunt beschikbaar
    Sap Retail Fiori Apps

    Perfecte SAP Retail Applicaties

    Bij het uitrollen van Fiori apps wordt vaak eerst gedacht aan de functionaliteit die deze apps kunnen bieden. Hierbij zien we dat de SAP standaard Retail apps redelijk intuïtief werken en dat (zeker jongere) gebruikers er gemakkelijk mee aan de slag gaan. Maar een goede app is meer dan alleen ‘een paar knopjes’ op het scherm. We merken steeds meer dat juist alles eromheen een grote invloed heeft op de gebruikerservaring. Dit geldt zeker voor de communicatie met de backend.

    De functionaliteit die SAP biedt is voor de meeste retailers prima geschikt. Je kunt bijvoorbeeld eenvoudig artikelen bestellen en informatie erover opvragen. In de bestellen app wordt per artikel getoond wat er de afgelopen tijd verkocht is, wat er binnen gaat komen en wat de voorraad is. En via de artikelinfo-app kun je ook de voorraad van omliggende vestigingen zien. SAP biedt ook de mogelijkheid om direct naar andere apps te springen, voor het artikel waarmee je aan het werk bent. Hierdoor kun je bijvoorbeeld de voorraad controleren en direct een bestelling aanmaken of middels een telling of een afschrijving de administratieve voorraad corrigeren.

      Alles begint met inzicht

      Retail-processen en SAP CAR (Customer Activity Repository) zijn wij bij uitstek in staat om te adviseren over hoe je beter gebruik kunt maken van jouw real-time data uit al jouw verkoopkanalen. myBrand is betrokken bij verschillende SAP CAR implementaties voor retailers in Nederland.

        Coop
        Herco Boer Financieel Directeur Coop
        “Bij Coop is ook de samenwerking met myBrand Coöperatief”
        Bakker
        Erwin van Cooth CEO Bakker International
        “Bakker International heeft een vliegende start kunnen maken dankzij essentiële aanpassingen in SAP die door partner myBrand in korte tijd zijn doorgevoerd”
        Hans Anders
        Michiel Hollander IT Manager Hans Anders
        “Hans Anders & myBrand: Prijs en toegevoegde waarde gaan hand in hand.”
        Gazelle
        Fedde Wildenbeest CFO Gazelle
        “myBrand weet als geen ander de vertaalslag vanuit de Gazelle business naar SAP te maken.”
        Euro Shoe Group Logo
        Guido Vanden Wyngaert ICT manager Euro Shoe Group
        “De manier van communiceren en de werkwijze van myBrand sluiten naadloos op ons aan. myBrand heeft ervaring binnen de retail en beschikt over de benodigde technische kennis.”

        Gerelateerde SAP Retail blogartikelen

        CAR, het voorspellende SAP Retail platform?

        SAP ontwikkelt in rap tempo nieuwe Retail (Omnichannel) oplossingen op het Customer Activity Repository (CAR) platform. Welke oplossingen heeft SAP op dit platform ontwikkeld en waarom kan dit interessant zijn voor jouw organisatie? En wat is de meerwaarde hiervan?

        Lees meer

        Een Fiori app: meer dan een scherm met knoppen!

        Bij het uitrollen van Fiori apps wordt vaak eerst gedacht aan de functionaliteit die deze apps kunnen bieden. Hierbij zien we dat de SAP standaard Retail apps redelijk intuïtief werken en dat (zeker jongere) gebruikers er gemakkelijk mee aan de slag gaan. Maar een goede app is meer dan alleen ‘een paar knopjes’ op het scherm. We merken steeds meer dat juist alles eromheen een grote invloed heeft op de gebruikerservaring. Dit geldt zeker voor de communicatie met de backend.

        Lees meer

        Ik wil van mijn kassa af

        De kassa; volgens Van Dale, kas·sa (de; v(m); meervoud: kassa's) ; kas, plaats waar betaald wordt. Als we kijken naar het verleden, klopt dit helemaal. De consument kwam bij de kruidenier, werd geholpen en rekende zijn boodschappen bij de kassa af. Nog steeds is bij veel retailers de kassa de poort om de winkel uit te komen.

        Lees meer

        Stel je vraag aan een Retail specialist

        Je maakt gebruik van een verouderde browser!

        Update je browser om deze website correct weer te geven. Update mijn browser nu

        ×